TKO JE KRIV ZA KAŠNJENJE RADOVA I MILIJUNSKE TROŠKOVE NA PROJEKTU LUČKOG ULAZNOG TERMINALA?

0

Izgradnja Ulaznog terminala u Luku Ploče kasnit će najmanje godinu dana, investitor projekta Lučka uprava Ploče će zbog kašnjenja imati značajne direktne troškove (stručni nadzor, voditelj projekta, klizna skala i sl.) koji se procjenjuju na preko dva milijuna kuna, a tek treba vidjeti tko je kriv za kašnjenje i hoće li se moći naplatiti penali.

Ugovor za izgradnju Ulaznog terminala sklopljen je 10. rujna 2013. godine između Lučke uprave Ploče i izvođača radova poslovne udruge koju čine: GK Grupa iz Varaždina, Viadukt iz Zagreba i Mucić &Co. iz Dugopolja. Ugovorena cijena predviđenih radova iznosila je oko 85 milijuna kuna uključujući i PDV, a ugovoreni rok izgradnje 18 mjeseci, oko 550. dana.

Ugovorom je predviđena izgradnja poslovne zgrade od oko 4500 „kvadrata“, te vanjsko i unutarnje parkiralište sa svom potrebnom infrastrukturom. Sama poslovna zgrada predviđena je kao suvremeni ulazni terminal u luku Ploče u kojem bi se pored uredskih prostorija za carinske i policijske službe nalazili i poslovni prostori za poslovne subjekte poput špeditera, agenata, kontrolnih kuća i slično, kao i suvremena elektronska oprema za nadzor i kontrolu ulaza vozila i osoba u luku Ploče.

Unatoč solidnim uvjetima u postojećoj Upravnoj zgradi, saznajemo da je Lučka uprava tražila određene izmjene projekta radi smještaja svojih ureda u novu poslovnu zgradu.

Potpisanim ugovorom o građenju ulazni terminal trebao je biti završen do 30. travnja 2015., međutim na taj datum radovi nisu bili ni blizu završeni, pa je izvođač radova zatražio produžetak roka građenja. Investitor je djelomično uvažio zahtjev za produženjem roka te je definiran novi datum završetka radova do 3. lipnja 2015., no niti u tom roku radovi nisu kompletirani na vrijeme. Od tada između investitora i izvođača radova stalno je prisutna napetost oko konačnog završetka ulaznog terminala. Izvođač je tijekom prošle godine najavljivao završetak radova krajem 2015. međutim niti taj rok nije ispoštovan. U ovom trenutku stanje radova na gradilištu je u završnoj fazi, međutim konačni rok završetka još uvijek je neizvjestan. U Lučkoj upravi Ploče pokušali smo doznati kada se očekuje završetak ulaznog kompleksa i odgovoreno nam je da se „završetak građevinskih radova ulaznog kompleksa u luku Ploče očekuje za dva tjedna“.

ut2

Ako je suditi po tome da je na posljednjoj elektronskoj sjednici Upravnog vijeća data suglasnost za produženje ugovora za stručni nadzor izgradnje terminala do 30. travnja ove godine onda bi se završetak mogao očekivati oko tog datuma, što bi bilo zakašnjenje od oko 360 dana. Međutim, prema neslužbenim informacijama i taj datum završetka je upitan, jer se doznaje da Lučka uprava još uvijek nije dobila odgovarajuće dozvole za izgradnju odvodnog kanala sa parkirališnih površina koji je preduvjet za završetak radova. Ugovorom su predviđeni penali za kašnjenje pa će biti zanimljivo vidjeti kakvu će odluku donijeti odgovarajuće tijelo koje je aktivirano za rješavanje sporova, sukladno ugovoru o građenju ovoga objekta.

Naime, Lučka uprava Ploče i izvođač radova imaju različite stavove oko odgovornosti za kašnjenje, a Lučka uprava je, kako stoji u odgovoru na upit, istaknula zahtjev za naplatu penala za kašnjenje izvođača. „Neovisno o završetku građevinskih radova, uporabna dozvola ovisi između ostalog i o završetku izgradnje i dobivanju uporabne dozvole za spojnu cestu i nadvožnjak, u ingerenciji HAC d.o.o. što se očekuje početkom jeseni“, ističu u Lučkoj upravi. No, znakovita je kod provedbe ovog projekta velika sličnost sa situacijom koja se događa kod izgradnje terminala za rasute terete, a to je velika količina dodatnih i nepredviđenih radova, ogromna kašnjenja, neizvjesnost naplate penala i ogromni direktni troškovi za Lučku upravu. koja je u oba slučaja investitor dok su izvođači radova različiti.

Comments

comments

Share.

About Author

Leave A Reply