PROGNOZA ZORANA VAKULE: Vrućine će potrajati, a temperature će negdje biti i blizu 30 stupnjeva

0

Meteorolog Zoran Vakula u tekstu za HRT navodi kako je, za razliku od prošlih dana, tijekom kojih je ponegdje već nadmašena prosječna količina oborine za cijeli listopad, od ovoga utorka počelo “bablje ljeto”, odnosno razdoblje većinom suhog i pretežno sunčanog, gdjegod i vedrog vremena, te iznadprosječno toplog, koje će dodatno povećati ionako neuobičajeno izraženu toplinu prošlih mjeseci.

Stoga će i ova godina, u usporedbi sa svima znanima od sredine 19. stoljeća, kada su počela službena mjerenja, nastaviti niz iznimnih u posljednja 2, pa i 3 desetljeća. Štoviše, ne treba začuditi ni ako na kraju bude rekordno topla. A uz takvu toplinu moramo biti spremni i na nove vremenske ekstreme i štetu koju mogu izazvati. Stoga bismo trebali što prije početi primjenjivati preporuke iz Posebnog izvješća o globalnom zatopljenju od 1,5 °C Međunarodnog panela za klimatske promjene (IPCC) jer uskoro bi moglo biti kasno. Srećom, u bliskoj će budućnosti štete izostati jer će nam postojana anticiklona osigurati stabilno vrijeme barem tjedan dana, vjerojatno i dulje, piše Vakula.

Srijeda – većinom sunčano i relativno toplo
No, stabilna atmosfera ne znači uvijek i sunčano vrijeme, barem ne cijeli dan. I u srijedu će u istočnoj Hrvatskoj biti mjestimične magle i niskih oblaka, ponovno vjerojatno najdugotrajnijih u Posavini, osobito oko Slavonskoga Broda. Najniža temperatura bit će oko 10 °C, a najviša 24 ili 25 °C, uz dugotrajniju maglu niža.

Malo svježije jutro nego u utorak te još malo topliji dan bit će i u središnjoj Hrvatskoj, gdje će također biti sunčano, ponegdje čak i vedro, ali tek nakon magle, koje ponegdje neće biti samo rano ujutro.

Maglovito će biti i po kotlinama Gorskog kotara i Like, možda i ponegdje u unutrašnjosti Istre, dok će vedrina cijeli dan vladati sjevernim Jadranom. Vjetar slab, osim ponegdje podno Velebita, gdje će jaka, na udare i olujna bura i dalje usporavati promet, između Novog Vinodolskog i Senja vrlo vjerojatno ga čak i onemogućavati za autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle.

Comments

comments

Share.

About Author

Comments are closed.