Pločanskoj srednjoj školi odobrena dva nova Erasmus+ projekta

0

Srednjoj školi fra Andrija Kačić Miošić iz Ploča odobrena su dva nova Erasmus+ projekta – EU-TRAIN.COM u sklopu ključne aktivnosti 1 (mobilnost učenika strukovnih škola) te Digitalisation goes Schools u sklopu ključne aktivnosti 2 (školska partnerstva za razmjenu dobrih praksa).

EU-TRAIN.COM, punim nazivom Obuka i praksa u tvrtkama u EU (broj projekta 2019-1-HR01-KA102-060606), jednogodišnji je projekt koji je nastao kao nastavak prošlogodišnjeg projekta EU-HOT-EL (Stjecanje praktičnih vještina hotelijera i elektrotehničara u zemljama EU, 2018-1-HR01-KA102-047124). Projekt EU-HOT-EL je učenicima konzorcija srednje škole iz Ploča sa Srednjom školom Petra Šegedina iz Korčule i Strukovnom školom Gospić omogućio odlazak na praksu u inozemstvo. Ukupno je 26 učenika ove tri škole iz smjerova Tehničar za računalstvo te Elektrotehničar provelo dva tjedna na praksi kod SMC Industrijska Avtomatika d.o.o. u Škofji Loki u Sloveniji, a 6 učenika iz smjerova Hotelijersko-turistički tehničar te Turističko-hotelijerski komercijalist provelo je tri tjedna na praksi u hotelima i turističkoj agenciji u Sevilli u Španjolskoj u organizaciji partnera Euromind Projects. Na mobilnostima je sudjelovalo 9 nastavnika kao osobe u pratnji. Ukupna vrijednost projekta iznosila je 69.660,00 €.

Erasmus  (2) Erasmus  (3)   Erasmus  (6) Erasmus  (7)Novi projekt EU-TRAIN.COM omogućit će da 27 učenika Srednje škole fra Andrije Kačića Miošića iz Ploča odradi dvotjednu praksu u inozemstvu. Prvu skupinu čini 6 učenika trećeg i 6 učenika četvrtog razreda hotelijersko-turističkih tehničara te 3 učenika trećeg razreda kuhara. Oni će u siječnju 2020. otputovati u Sevillu u Španjolskoj u pratnji dvoje nastavnika te će dva tjedna raditi praksu u hotelima, turističkim agencijama i restoranima koji su izabrani u suradnji s partnerom Euromind Projects. Drugu skupinu čini 6 učenika trećeg i 6 učenika četvrtog razreda tehničara za računalstvo. Oni će u ožujku 2020. otputovati u Škofju Loku u Sloveniji u pratnji jednog nastavnika te će dva tjedna učiti o primjeni elektrotehnike i robotike u pneumatici, ovaj put u suradnji s partnerom Mobilia Plus d.o.o. Pored samog učenja i treniranja vještina, učenicima će kroz projekt biti osigurano i sudjelovanje u kulturološkim i slobodnim aktivnostima. Ukupna vrijednost projekta je 60.330,00 €.

Što se tiče Erasmus+ projekata u sklopu ključne aktivnosti 2 (školska partnerstva), pločanska srednja škola dosad je provodila dva projekta – Skills4life i The Splendour of Nature. Erasmus+ projekt Skills4life (broj projekta 2016-1-ES01-KA219-024933_6) trajao je tri godine i završio je u kolovozu ove godine. U provedbi je sudjelovao velik broj učenika i nastavnika, a projekt je omogućio da osam učenika i osam nastavnika sudjeluju u mobilnostima u Španjolskoj, Austriji, Portugalu, Cipru, Francuskoj i Poljskoj. Za Srednju školu iz Ploča ovaj je projekt donio i veliko iskustvo u listopadu 2018. kada su bili domaćini za 15 učenika i 14 nastavnika iz partnerskih škola u aktivnostima učenja i poučavanja. Glavne teme ovog projekta bile su obrazovanje, cjeloživotno učenje, kultura, društvena angažiranost, poduzetništvo, a sve s ciljem jačanja kompetencija učenika za bolju zapošljivost. Učenici su u svojim gradovima, a i prilikom mobilnosti posjećivali tvrtke različitih profila, prikupljali podatke o njima i mogućnostima, odnosno uvjetima zapošljavanja iz čega je nastao Priručnik Skills4life gdje mogu pročitati koje se vještine traže u pojedinim sektorima, razine obrazovanja, strani jezici i sl. Za ovaj projekt školi je bilo odobreno 19.965,00 €.

Erasmus+ projekt The Splendour of Nature (broj projekta 2018-1-BG01-KA229-047823_3) dvogodišnji je projekt, započeo prošle godine i traje još ovu školsku godinu. U provedbi su uključeni učenici i nastavnici zainteresirani za teme zaštita prirode i nacionalnih parkova, okoliš i održivi razvoj, recikliranje. Do sad su ostvareni zajednički trening osoblja u Engleskoj na kojem su sudjelovale tri nastavnice iz škole, kratkoročna razmjena učenika u Bugarskoj na kojoj su sudjelovali pet učenica i dvoje nastavnika te kratkoročna razmjena učenika u Hrvatskoj. U ožujku ove godine pločanska je srednja škola ugostila učenike i nastavnike iz partnerskih škola – posjetili su Baćinska jezera, Višnjicu, ušće i deltu rijeke Neretve, nacionalne parkove NP Mljet i NP Krku, Prirodoslovni muzej u Metkoviću, Arheološki muzej u Vidu te Zvjezdarnicu u Makarskoj. U ovoj školskoj godini projektni tim kreće s izradom botaničkog priručnika, a proteklih dana su se pripremali za sudjelovanje na kratkoročnoj razmjeni u Francuskoj. Naime, pet učenika i dvoje nastavnika otputovat će u Varzy i od 6. do 11. listopada upoznati ljepote tog dijela Francuske i obližnje nacionalne parkove. Nakon toga očekuju ih ostale aktivnosti u projektu, među njima istraživanje o ugroženim biljnim vrstama, ispitivanje voda našeg kraja te debata na temu treba li zabraniti turizam u nacionalnim parkovima. U ožujku 2020. planirana je još kratkoročna razmjena učenika u Italiji, a u svibnju 2020. zajednički trening osoblja u Sjevernoj Makedoniji. Za provedbu ovog projekta školi je odobreno 24.691,00 €.

Erasmus  (4)

Erasmus  (5)

Novi Erasmus+ projekt iz ključne aktivnosti 2 Digitalisation goes Schools (broj projekta 2019-1-AT01-KA229-051197_4) započeo je u rujnu zajedničkim treningom osoblja u Austriji kod HTL-Wolfsberg, škole koordinatora ovog projekta. Ostali partneri su dvije škole iz Španjolske, škola iz Portugala te škola iz Italije, a planirane su kratkoročne razmjene učenika kod svih šest škola partnera – što znači da će ukupno 20 učenika u pratnji nastavnika sudjelovati u mobilnostima. Teme i aktivnosti u ovom projektu vezane su uz digitalne alate, robotiku, virtualnu i proširenu stvarnost, odnosno njihovu primjenu u industriji, turizmu i kulturi. Rezultati ovog projekta bit će digitalizacija humanoidnog robota, virtualni vodič kroz grad pomoću mobitela i aplikacija, virtualni vodič kroz kulturu i tradicionalna jela, digitalna brošura o projektu i virtualni vodič za upotrebu korištenih aplikacija. Škole sudionice očekuju da će učenici i nastavnici razviti i poboljšati vještine korištenja virtualne tehnologije (MS HoloLens te virtualnih aplikacija), planiranje i izvođenje e-poučavanja, jačanje jezičnih, multimedijskih te kulturoloških vještina, odnosno shvatiti kako su moderne aplikacije, programi i Industrija 4.0 integrirane u današnji svijet rada. Najveći iznos bespovratnih sredstava koji se dodjeljuju školi iznosi 28.266,00 EUR za provedbu ovog projekta.

izvor: Srednja škola Ploče (tekst, fotoarhiva)

 

Comments

comments

Share.

About Author

Comments are closed.