UMJESTO TRAŽENOG NADZORA VLASNICI PLOVILA DOBILI UGOVORE O PLAĆANJA KOMUNALNOG VEZA PA IZVELI PERFORMANS S BODLJIKAVOM ŽICOM

0

Prošla su gotovo dva mjeseca otkako su vlasnici  brodica iz Ploča, preko odvjetnika a u namjeri da ospore valjanost odluke Lučke uprave Dubrovačko – neretvanske županije iz 2016. godine  o kategorizaciji luke Mala Pošta u Pločama u luku prve kategorije, od Ministarstva mora prometa i infrastrukture zatražili provođenje upravnog nadzora zbog kategorizacije luke Mala Pošta, koju smatraju nezakonitom. No, ne samo da traženi nadzor nije proveden, nego su vlasnici brodova u međuvremenu dobili ugovore na osnovu kojih trebaju platiti komunalni vez za 2019. godinu.

Vezovi nadzor (1) Vezovi nadzor (2) Vezovi nadzor (3) Vezovi nadzor (4) Vezovi nadzor (5)

Vlasnike brodica posebno je ogorčila, kako su naveli, površnost, odgovornih koji su u članku 15. Ugovora o stalnom vezu u komunalnom dijelu luke Mala Pošta naznačili da je korisnik dužan dopustiti drugim korisnicima komunalnog dijela luke koji s Lučkom upravom imaju sklopljen ugovor o stalnom vezu prolazak preko njegovog plovila, ako je on potreban radi pristupa brodovima odnosno brodicama u njihovom vlasništvu. Ističu kako je to potpuno nepotreban članak za sve koji poznaju situaciju u pločanskoj luci gdje svako plovilo ima svoj vez, pa su izveli mali performans s bodljikavom žicom.

Vlasnici brodica, naime, smatraju da je derogirano mjerilo iz Pravilnika  koji propisuje način određivanja zona, gdje su određeni i kriteriji od kojih je jedan vezan uz atraktivnost geografskog smještaja pojedine luke. Naime, u istoj zoni su luka Cavtat, Mlini, Srebreno, Slano i druge, iako se radi o lukama čiji je geografski smještaj zbog blizine grada Dubrovnika znatno atraktivniji, a da je luka Mala Pošta u Pločama udaljena između 70 i 100 kilometara i od ovih luka i od grada Dubrovnika. Osim ovoga kriterija Pločani navode i brojne druge. Kada je u pitanju razina uređenosti lučke nadgradnje i podgradnje, ističu kako u luci Mala Pošta ne postoji nikakva nadgradnja i podgradnja, upitan je stupanj zaštićenosti luke, kao i njena ekološka opremljenost, a, kako naglašavaju, što se tiče opremljenosti luke  specijaliziranom opremom, plovilo posebno namijenjeno za sanaciju mora je iz Ploča premješteno u Dubrovnik, a ne postoji niti druga specijalizirana oprema ili zaštitna sredstva. Osim toga, nisu ispunjeni kriteriji vezani uz opremljenost luke osnovnim ni dodatnim sadržajima, a, iako je luka povezana s javnim putem, sami pristup nije uređen i prikladan za pristup. Također, u blizini  nema brodogradilišta ili servisa. Pločani smatraju potrebnim i provjeriti je li Lučka uprava podnijela zahtjev za izdavanje lokacijske dozvole, u svrhu određivanja obuhvata lučkog područja, te izrade geodetskog situacijskog nacrta stvarnog stanja pomorskog dobra. Vlasnici brodica u Pločama smatraju da je odluka o kategorizaciji luke Mala Pošta donesena  bez primjene ovih kriterija i komparacije s ostalim lukama.

Iz kategorije luke, proizlazi i cijena komunalnog veza, pa je županijska Lučka uprava za Ploče odredila cijenu od 200 kuna po metru dužine plovila, odnosno 180 kuna na neuređenom dijelu obale. To znači da vlasnik plovila dugačkog npr. pet metara mora platiti godišnji iznos od tisuću kuna. U Pločama ne dvoje da komunalni vez treba plaćati, ali se nikako ne slažu s tako visokom cijenom. Ističu kako su obalu u Pločama gradili lokali mještani, samodoprinosom osamdesetih godina prošloga stoljeća, održava je Grad Ploče, a vez moraju plaćati dubrovačkoj Lučkoj upravi. Ističe kako se sami moraju snalaziti kada trebaju rješavati pitanja poput istezališta, suhog veza, vode, struje, krmenog veza, a nema ni video nadzora, stražarske službe i drugih potrebnih sadržaja. Zbog svega vlasnici vezova potpisivali su i peticiju u kojoj traže da se luka u Pločama vrati u drugu kategoriju.

Share.

About Author

Comments are closed.