BRODOVI ZAOBILAZE LUKU

0
PLOČE DIGLE CIJENU, KLIJENTI DIGLI SIDRO

  Zbog poskupljenja prekrcaja sipkih tereta, pločansku luku napuštaju komitenti koji su do sada bili veliki korisnici-piše Slobodna Dalmacija. Prvo je to učinio Heidelberg, vodeći proizvođač cementa iz Kaknja, koji je brod sa 7500 tona ugljena preusmjerio u Split. Teret je ukrcan u Kopru i kako se dogodilo poskupljenje u Pločama brod “Breb Courtesy” samo je skrenuo u Split. Potvrdili su nam to i u HeidelbergCementu.

– Tvornica cementa Kakanj godinama doprema ugljen i petrol-koks preko Ploča, a s obzirom na to da je cijena usluga Luke nedavno značajno povećana, time je ta opcija postala skuplja i komercijalno nepovoljnija od usporedivih, pa je logično da smo posljednju isporuku usmjerili na luku i opciju koja je trenutno povoljnija, kazao je za Slobodnu Dalmaciju Branimir Muidža, direktor HeidelbergCementa za BiH i Hrvatsku.
U HeidelbergCementu naglašavaju da su u stalnim razgovorima s poslovodstvom Luke Ploče te se nadaju da bi se cijene mogle vratiti na staro. Pa bi i oni vratili teret.

Slobodna Dalmacija, neslužbeno doznaje da bi za Kakanjcima mogao krenuti i Mitall iz Zenice (željezara), čiji teret čeka iskrcaj. Zbog poskupljenja s četiri na osam eura po toni, Ploče im nisu više isplative, ali iskrcaj su planirali prije dva mjeseca pa ostaju još ovaj put.
Ako tvrtke iz BiH pronađu povoljnije luke, bez posla bi mogli ostati pločanski dokeri, ali i željezničari, otpremnici i druge službe. Ako Luka Ploče ustraje na cijeni od osam eura po toni prekrcanog ugljena, isplativije će biti brod iskrcati u Splitu i kamionima ga otpremiti u Kakanj ili Zenicu, iako je cestovni prijevoz u startu skuplji od željezničkog jer nema dovoljno kamiona. Iz Splita u Kakanj teretnjaci će voziti tjednima, a možda i dulje.
Ploče se još od ljetos suočavaju s posljedicama kraha mostarskog Aluminija, koji je bio među vodećim korisnicima lučkih usluga. Upućeniji kažu da je poskupljenje manipulacije sipkim teretima kompenzacija gubitka poslova s Mostarcima.
No u Pločama odbacuju takve spekulacije, tvrdeći da se poskupljenje dogodilo zbog investicija na terminalu za sipke terete.
Ističu da nije došlo do značajnijeg poskupljenja i demantiraju da ih komitenti napuštaju, što je u potpunoj suprotnosti s izjavom direktora HeidelbergCementa.
– Mogući porast cijene usluge prekrcaja za sipke terete rezultat je značajnih investicijskih ulaganja u terminal te podizanja ekoloških standarda. Prioritet nam je zaštita okoliša. Spomenuta ulaganja idu na ruku i na našim kupcima jer možemo primiti puno veće brodove i na taj im način smanjujemo vozarinu – ističu u Luci Ploče, odbacujući tvrdnje da im je promet smanjen nakon kraha Aluminija.
  – Prestanak poslovanja Aluminija utjecalo je na poslovanje Luke jer je bio jedan od naših značajnih kupaca. Međutim, naš ukupni promet u 2019. porastao je za 13 posto, poručili su iz Luke Ploče. Naglašavaju da se luka izgradnjom terminala i mogućnošću prihvata brodova do 180.000 tona nosivosti pozicionirala na karti svjetskih luka i u stanju je privući nove brojne terete.
Kažu da su 2019. prekrcali 3,55 milijuna tona tereta, a godinu prije 3,15 milijuna tona.

Stanislav SOLDO/Slobodna Dalmacija

Share.

About Author

Comments are closed.