KINESKI ZAVARIVAČI ZAVARITI ĆE ROKOVE

0

Radnici kineske tvrtke China Road and Bridge Corporation (CRBC), koja gradi Pelješki most, njih 150 od čega je većina zavarivača na gradilištu mosta u Komarnoj i Brijesti trebali bi se pojaviti 21. kolovoza. Toliko im naime traje obvezena samoizolacija u jednom drubrovačkom hotelu. Kako doznajemo prema tim radnicima neće biti nikakvih epidemioloških postupanja. Nakon odrađene samoizoalcije mogu početi raditi na gradilištu osim u slučaju da se kod nekoga od njih pojave simptomi bolesti Covid-19, piše Slobodna Dalmacija.

Dolaskom tih kineskih zavarivača u Hrvatsku investitor Hrvatske ceste i izvođač radova na Pelješkom mostu CRBC mogu odahnuti jer će se smanjiti rokovi kašnjenja radova uzrokovanih pandemijom korona virusa. Naime da zavarivači nisu došli radovi na pelješkom mostu definitivno bi kasnili, zasigurno puno više od dva mjeseca, koliko se trenutačno računa.

Iako se danima čekalo zavarivače iz Kine, čiji je dolazak bio upitan zbog pandemije korona virusa, tvrtka CRBC nije angažirala zavarivače Brososplita na spajanju rasponske konstrukcije mosta.

Poznato je da su Kinezi mjesecima pregovarali sa tvrtkom Brodosplit da im ustupi svoje zavarivače. Prema jednim informacijama Kinezima je bilo preskupo angažirati hrvatske zavarvače, jer je jeftinije dovesti radnike iz Kine, dok drugi pak tvrde da bi uvođenjem hrvatskih radnika u posao tvrtci CRBC bio narušen poslovni ugled.  Naime, Kinezi pod svaku cijenu žele most izgraditi vlastitim snagama usprkos problemima sa pandemijom Covida-19. Dolaskom zavarivača u Dubrovnik čini se da će i uspjeti u tome.

peljeski kinezi

Podsjetimo, 29 segmenata čelične rasponske konstrukcije stiglo je iz Kine na gradilište mosta krajem veljače, no zbog pandemije u Hrvatsku nisu mogli doći i zavarivači iz Kine, koji bi spajali te čelične segmente. Osim toga, ni nadzorni inženjeri HAC-a nisu mogli putovati u Kinu kako bi utvrdili kvalitetnu proizvedenih čeličnih dijelova, koji bi u drugom kontigentu, najvjerojatnije početkom jeseni stigli na gradilište. Sada je na obostrano zadovoljstvo taj problem riješen, Kinezi zavarivači su stigli u Hrvatsku a Hrvati inženjeri u Kinu. Isto tako u Kinu nisu mogli ići nadzorni inženjeri pa nije mogla biti isporučena ni nova pošiljka segmenata rasponske konstrukcije.

Prema mišljenju inženjera na samom gradilištu radovi za sada kasne otprilike dva mjeseca i to zbog nemogućnosti dopreme čeličnih blokova iz Kine i kašnjenju radnika zavarivača. No to bi se trebalo kompenzirati intenzivnijim radom u tri smijene čim zavarivači sa Istoka zauzmu svoje pozicije na mostu. Tako rok dovršetka koji je predviđen za srpanj 2021 godine ne bi trebao biti značajnije probijen.

U Hrvatskim cestama ne očekuju značajnije probleme kod dopreme elemenata čelične rasponske konstrukcije, koja bi trebala doći u pet kontigenata, jedan je već u Komarnoj a očekuju se još četiri. Sa montažom neće biti problema jer će stotinjak zavarivača uskoro na teren. Planove bi im jedino mogao pomrsiti Covid-19, no za nadati se da će gradilište, koje je doslovno mjesecima samoizolirano ostati pošteđeno pandemije.

Dosad je izgrađeno sedam od ukupno 12 stupova te dva upornjaka mosta sa neretvanske i pelješke strane. Grade se i pristupne ceste, koje su godinu dana kasnile za radovima na samoj trasi mosta. Prema planu pristupne ceste će biti gotove tijekom 2022, dakle godinu dana nakon mosta. Do dovršetka pristupnih cesta, promet preko pelješkog mosta planira se kroz naselje Brijestu do spoja na postojeću pelješku cestu.

Stanislav SOLDO/ Slobodna Dalmacija

 

 

 

 

 

Share.

About Author

Comments are closed.