Prometni stručnjak dr. Ivan Dadić: Autocestu ne treba graditi do Dubrovnika, radije uvedimo brodsku liniju od Mokošice

0

Nakon nedavnog posjeta ministra mora prometa i infrastrukture Olega Butkovića gradilištu pelješkog mosta i jugu Hrvatske iznova je aktualizirano pitanje gradnje auto ceste do Dubrovnika, koja je posljednjih petnaestak godina prisutna u javnom prostoru. Taj projekt, koji bi prema prvim procjenama mogao koštati devet milijardi kuna „upao“ je u projekt prometne povezanosti Hrvatske, napravljena je Studiju izvodljivosti te uskoro kreću pripreme projektne dokumentacije, piše Slobodna Dalmacija

Međutim, politika i struka nisu usuglašeni oko izgradnje autoceste od Metkovića do Dubrovnika na predviđenoj trasi (Metković-Pelješac-Rudine-Osojnik). Naime, istodobno sa gradnjom autoceste koroz Dubrovačko Primorje kojih desetak kilometara dalje planira se graditi Jadransko-jonska autocesta kroz Bosnu i Hercegovinu koja počinje u Počitelju, a zatim ide preko Stoca i Popovim poljem završava u Aranđelovu kod Trebinja na granici s Crnom Gorom. Dr. Ivan Dadić, stručnjak za teoriju organizacije prometnih tokova drži da nema potrebe graditi autocestu od Metkovića do Dubrovnika kada će se već gradi odvojak jadransko jonske autoceste kroz Popovo polje. Ističe da će se gradnjom autoceste kroz dolinu Neretve i Dubrovačko Primorje devastirati prostor.

– Ova trasa nije dobra. Na uskom prostoru ne mogu ići dvije paralelne auto ceste. Jedna će biti Jadransko jonska preko Popova polja, Bokokotorskog zaljeva i dalje prema Albaniji i Grčkoj a druga bi bila ova auto cesta. Kad bi sada imali auto cestu do Dubrovnika možda bi bilo više gostiju ali grad bi bio potpuno paraliziran jer jednostavno ne može više primiti tako veliki promet, ističe dr. Dadić.

peljeski 2--

Auto cesta bi trebala ići Popovim poljem i sam Dubrovnik bi na nju trebao biti spojen. Jedan krak bi išao od Dubrovnika prema Popovu polju a drugi od Konavala prema jugu. To bi bilo dugoročno jedino ispravno rješenje za prometnu povezanost Dubrovnika, smatra Dadić.

Trebalo bi spojiti Metković do mosta Pelješac ali ne autocestom već nekom drugom modernom prometnicom.

Kad se napravi most sa priključnim cestama to će nedvojbeno skratiti put prema Dubrovniku za pola sata. To će biti dobro rješenje ali treba i sam Dubrovnik pripremati da bi mogao primiti povećan broj vozila jer je tamo i sada katastrofalno stanje u prometu, poglavito u turističkoj sezoni.

Dr. Dadić daje zanimljivo rješenje za Dubrovnik.

– Trebalo bi pomorski prijevoz trebalo iskoristiti kao zamjenu za cestovni prijevoz. Primjerice od Mokošice do Dubrovnika može se uvesti brodska linija. To neki gradovi već imaju, predlaže dr. Dadić.

– Autocestu do Dubrovnika treba rješavati sa BIH, Crnom Gorom i Albanijom kao jadransko jonsku autocestu, koja je kroz Hrvatsku većim dijelom dovršena a sada se gradi u BiH, govori dr. Dadić.

Autocesta kroz hrvatski teritorij devastirat će se prostor i upropastiti budući turistički razvitak na trasi gradnje. Širina koridora kojim prolazi autocesta je trideset do četrdeset metara, pa je sasvim jasno da bi se prostor od Stona do Dubrovnika u potpunosti devastirao.

– Postojeća cesta prema Dubrovniku uz određene rekonstrukcije, poboljšanja i zaobilaznice nekih naselja mogla bi biti sasvim dovoljna. Rekonstrukcija postojeće ceste da ali ne velika autocesta koja će nesumnjivo devastirati prostor-rezolutan je Dadić, naglašavajući da je besmisleno da Hrvatska gradi auto cestu kroz Dubrovačko primorje a BIH gradi Jadransko jonsko jonsku auto cesta kroz Popovo bolje.

– Nije za očekivati da će BiH odustati od ove trase-naglašava Dadić.

– Obzirom da je Pelješki most četverotračni netko se sjetio da bi se mogla graditi auto cesta do Dubrovnika. Međutim, u Dubrovniku treba rješavati druge prometne probleme a među njima i kako povezati aerodrom u Ćilipima sa gradom Dubrovnikom ili kako povezati Korčulu sa pelješkim mostom.

Devet milijardi kuna koliko se namjerava uložiti u gradnju autoceste od Neretve do Dubrovnika nikada se neće vratiti. Za taj novac se mogu kvalitetno riješiti svi prometni problemi u Dubrovniku i Dubrovačko-neretvanskoj županiji. Odluka da se gradi auto cesta ovom trasom je političke prirode, neutemeljena na ekonomskoj isplativosti i stvarnoj potrebi prometne povezanosti-zaključio je dr. Ivan Dadić.

Slike: Danijel Bartolić/HANZA MEDIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share.

About Author

Comments are closed.