Najmanje jedan tunel u Stablini mogao se riješiti sredstvima utrošenim za ulicu Tina Ujevića

0

Kada će biti riješen problem tunela u Stablinskoj ulici u Stablini, koji se nalazi u katastrofalnom stanju,  i s čijeg se vrha prije gotovo dvije godine odronila velika kamena gromada, pokidala električnu mrežu koja napaja taj dio naselja i onemogućila prolazak kroz tunel? HDZ-ov vijećnik Krešimir Vejić na sjednici je Gradskoga vijeća pokrenuo pitanje „gorućeg infrastrukturnog problema Grada Ploča u sigurnosnom smislu“, koji je još neriješen. Riječ o prometnoj komunikaciji kojom su, do zatvaranja tunela nakon odrona, svakodnevno prolazila djeca i drugi pješaci, te automobili, a odlomljena kamena gromada samo je, srećom bez posljedica, „podsjetila“ na opasnost koja vreba na tom dijelu Stabline. „Mještani Stabline su s pravom nezadovoljni. Podsjećam da sam u ime Kluba vijećnika HDZ-HSLS kroz amandman tražio izdvajanje značajnih financijskih sredstava, mislim tri milijuna kuna, ali je od strane gradonačelnika i vladajuće većine odbijen“, rekao je Vejić. Riječ je o jednom od dva tunela koji se nalaze u istoj ulici i oba se nalaze u lošem stanju.

aa

Dugogodišnji problem

Gradonačelnik Ploča Mišo Krstičević (SDP) odgovorio mu je da problem sanacije tunela u Stablini stoji neriješen dugi niz godina, te da niti jedna gradska vlast u prethodnim razdobljima nije poduzimala ništa značajno kako bi se navedeni problem riješio. „Pristupili smo izradi projektno-tehničke dokumentacije za sanaciju drugoga tunela, iz pravca Ploča, te je ista završena. Izrađivač projektno tehničke dokumentacije je Centar građevinskog fakulteta d.o.o Zagreb, a troškovnička vrijednost radova iznosi 1,4 milijuna kuna s PDV-om. Što se tiče sanacije prvog tunela situacija je složenija, 2016. godine tvrtka Viadukt konstrukcije d.o.o. je izradila projektno tehničku dokumentaciju sanacije tunela čija je ukupna vrijednost iznosila tri milijuna kuna s PDV-om. Zbog nerealno visokog predviđenog troška sanacije, pristupili smo analizi projekta s Građevinskom fakultetom Zagreb, koja je rezultirala uštedom od milijun kuna ukoliko se promijeni tehnologija izvedbe. Sukladno navedenom, odmah smo pristupili izradi projektno-tehničke dokumentacije – revizije postojećeg projekta. Završetak dokumentacije očekujemo do kraja tekuće godine“, odgovorio je Krstičević.

bb

Za ulicu u primjerenom stanju stavka probijena 306 posto

Vejić mu je poručio kako nije zadovoljan odabirom prioriteta po kojima se rješavaju problemi. „Mislim da je ovo trenutačno najveći infrastrukturni problem koji imamo. Kad pogledamo izvršenje proračuna, imate stavku za ulicu Tina Ujevića koja je u nemjerljivo boljem stanju. Za njenu sanaciju predviđeno je 700 tisuća kuna u ovogodišnjem proračunu, a do početka studenog potrošeno je 2,1 milijun kuna. Ta je stavka probijena 306 posto! A za jedan tunel nam treba 1,4 milijuna kuna. Za ulicu Silvija Strahimira Kranjčevića predviđeno je 120 tisuća kuna, a potrošili smo 425 tisuća kuna. Tu smo stavku probili 350 posto. To govori o načinu planiranja proračuna. Najmanje jedan tunel mogao se sanirati sredstvima koja smo potrošili  na ulicu koja je bila u primjerenom stanju. Pozdravljam ostvarenu uštedu, ali zamolio bih gradske službe, manje gradonačelnika kao izvršno tijelo, da pokušaju ubrzati ishođenje  dozvola. Nadam se da će radovi uskoro početi, barem na sanaciji jednoga tunela“, rekao je Vejić.

cc

Više je razloga lošeg stanja tunela

Problematični tunel je, u sklopu izgradnje željezničke pruge, izgrađen davne 1935. godine i nalazi se u stijeni. Napušten je prolaskom pruge normalnog kolosijeka, šezdesetih godina prošloga stoljeća i od tada služi kao komunikacija kojom se koriste mještani Stabline. Prema njihovim riječima više je razloga za njegovo ovakvo stanje tunela. Iznad njega se nalazi gusto naseljeno područje naselja Stablina, u kojemu ne postoji kanalizacijska mreža, pa se sve otpadne vode, kućanske i oborinske, nekontrolirano ispuštaju u okoliš. Odvodi na Jadranskoj magistrali, iznad samog tunela, se ne održavaju. Voda se, tako, u ogromnim količinama procjeđuje u tunel, a situacija je posebno alarmantna za vrijeme većih padalina.

Svi glavari Stabline, te gradski vijećnici iz ovoga naselja godinama su tražili da se ovaj problem riješi.

ulica

 

 

Share.

About Author

Comments are closed.