Zagreb zove dalmatinske poljoprivredne proizvođače: javite se na natječaj kojim ćete osigurati plasman svojih proizvoda

0

Riječ je o projekt „Plavi ceker“ OZNAKE – koja je namijenjena označavanju, isticanju i promociji najkvalitetnijih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda proizvedenih na području Republike Hrvatske. Ovim projektom grad zapravo želi iskazati pomoć malim i srednjim proizvođačima u plasmanu njihovih visokokvalitetnih proizvoda na zagrebačko tržište što je vidljivo iz slogana: “od hrvatskog polja do zagrebačkog stola – jamči Zagreb“.

– Aktualni javni poziv je u tijeku i traje do 15. prosinca, a ove godine očekujemo da će nam se pridružiti još već broj proizvođača jer je pandemija Covida 19 pokazala da hrvatski potrošači žele domaće proizvode, ali da je organizacija plasmana, dostupnosti proizvoda i jamčenja kvalitete nešto što je postao prioritet u odluci da se neki proizvod kupi, naglašavaju iz Gradskog ureda za poljoprivredu i šumarstvo Grada Zagreba. Stoga pozivaju sve proizvođače iz Dalmacije da se javi na otvoreni natječaj koji mogu pronaći na mrežnim stranicama Grada Zagreba.

– Promocija domaćih kvalitetnih hrvatskih proizvoda postala je imperativ, jer je posljednjih godina hrvatska dobila ogroman broj proizvođača hrane koji proizvode kvalitetne proizvode, ali koji na žalost teško pronalaze put do tržišta jer je za bolju tržišnu poziciju od iznimne važnosti dobar marketing i promocija,te stabilna ponuda proizvoda na tržištu. Kao važan uvjet da neki prehrambeni proizvod dobije na značaju je i diferencijacija od dominantnih proizvoda koji se nude na policama, odnosno da se kroz različite oznake jasnije definira po čemu su neki proizvodi bolji, drugačiji i koje benefite neka oznaka donosi potrošačima i proizvođačima-ističu organizatori projekta oznake “Plavi ceker”.

mand sanitar

„Plavi ceker“ jamči potrošaču da se radi o domaćem, kvalitetnom, visokovrijednom i provjerenom proizvodu. Oznaka je figurativni žig registriran kod Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo Republike Hrvatske, a Pravilnikom o dodjeli oznake, koji je usvojen u listopadu 2019. godine, propisani su kriteriji za čak 25 vrsta domaćih proizvoda, prerađevina.

U skoroj budućnosti proizvodi s oznakom “Plavi ceker“ naći će se i na policama specijaliziranih trgovina za promociju i prodaju hrvatskih poljoprivredni-prehrambenih proizvoda, a vjerujemo kako će dugoročno ova oznaka i ovaj projekt okupiti veliki broj proizvođača, pa u budućnosti se možda mogu planirati i projekti promocije i izvoza ovih proizvoda na tržišta izvan Hrvatske.

Što trebaju imati proizvodi da bi dobili oznaku?

Svi prijavljeni proizvodi putem javnog poziva podliježu senzorskoj procjeni i fizikalno kemijskoj analizi na Prehrambeno biotehnološkom fakultetu te Nastavnom zavodu za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar te ukoliko zadovolje sve kriterije propisane Pravilnikom (senzorski moraju biti izvrsni, fizikalno kemijski parametri su iznad zakonski propisanih) dodjeljuje im se oznaka „Plavi ceker“.

Uvjeti dodjele oznake su takvi da proizvodi moraju biti proizvedeni na području Hrvatske, da su proizvedeni od sirovina koje su podrijetlom iz Hrvatske, te da udovoljavaju važećim propisima iz područja hrane, a odnose se na sve faze proizvodnje, prerade i distribucije hrane. Proizvodi moraju udovoljavati parametrima kvalitete propisanima u Pravilniku. Oznakom se mogu označavati proizvodi i kategorije proizvoda zaštićeni prema Međunarodnoj klasifikaciji proizvoda i usluga za registraciju žigova i to: suhomesnati proizvodi, sirevi, vina, rakije, suho voće, fileti inćuna, ulja, ocat, sokovi, džemovi i pekmez od šljiva i med.

Na Javni poziv se mogu prijaviti obiteljska poljoprivredna gospodarstva upisana u Upisnik poljoprivrednika/Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, te obrti i pravne osobe registrirane za poljoprivrednu ili prerađivačku djelatnost. Potom se proizvodi šalju na senzorsku i fizikalno-kemijsku analizu kod ovlaštenih zavoda ili laboratorija. Troškove uzimanja uzoraka, te senzorske i fizikalno-kemijske analize podmiruje Grad Zagreb.

Do sada su objavljena dva javna poziva za oznaku “Plavi ceker“ te je dodijeljeno 62 Potvrde za 36 proizvođača. Kao što smo spomenuli u tijeku je i 3. javni poziv, a svakako je važno naglasiti uspostavu sljedivosti od proizvođača do krajnjeg kupca uz dostupnost svih informacija o proizvođaču putem QR cod-a koje će Grad Zagreb osigurati za sve nositelje oznake „Plavi ceker“.

Grad Zagreb tijekom 2020. godine za potrebe Projekta „Plavi ceker“ planira utrošiti oko 760.000 kuna, a u predviđeni iznos uključeni su troškovi analiza proizvoda, manifestacije, promidžbe te ostali troškovi. U ovom trenutku proizvodi se osim u trgovinama mogu nabaviti direktno od proizvođača, a popis proizvođača i proizvoda koji su dobili oznaku „Plavi ceker“ može se naći na web stranici Grada Zagreba.

Prvi javni poziv bio je raspisanu periodu od 15.studenog do 31.prosinca 2019. Na javni poziv javilo se 40 proizvođača sa 106 proizvoda, te je u skladu s propisanim parametrima iz Pravilnika odabrano 42 proizvoda od 23 proizvođača kojima je svečano uručen Ugovore o licenci oznake “Plavi ceker“.

Drugi javni poziv proveden je u razdoblju od 20.svibnja do 31.srpnja ove godine, te je još 20 proizvoda i 13 proizvođača dobilo oznaku “Plavi ceker”. Sveukupno do danas Oznaka “Plavi ceker“ putem dva javna poziva dodijeljena je za 62 proizvoda i 36 proizvođača.

U sklopu manifestacije Ljeto na Štrosu u kolovozu na Strossmayerovom šetalištu predstavljeni su proizvodi s oznakom „Plavi ceker“ uz degustaciju istih, a brojni građani posjetili su navedeno događanje te su uz ugodnu atmosferu i odličnu svirku tria Vesele boje jazza kušali delicije odabranih proizvođača. Nedavno smo uspješno organizirali i prvu prodajnu manifestaciju proizvoda na Trgu bana Josipa Jelačića.

Promocija hrvatske proizvodnje u godinama koje dolaze će sve više jačati i dobivati na značaju, zbog čega smo uvjereni da će i oznaka Plavi ceker postati prepoznatljiva i u budućnosti još bolje brendirati naše sjajne proizvode. Svijest o prehrambenom patriotizmu pojavom korone je ojačala i ukazala da je važno kupovati domaće, provjereno. U mjesecu koji je pred nama kada se najviše troši valja ponavljati da svaki kupljeni hrvatski proizvod multiplicira učinak na hrvatsko gospodarstvo.

Stanislav Soldo/SD

 

Share.

About Author

Comments are closed.