Close Menu
Portal Rogotin – Hrvatska
    Facebook
    NAJNOVIJE
    • SuperSport 2 NL, 9. kolo: JADRAN LP – MLADOST 0:2 Fotogalerija by Jurica Vukojević
    • ˝Hrvatski jezik u godini 1100. obljetnice Hrvatskog Kraljevstva˝
    • Održani 12. Dani Neretve u Zagrebu
    • VIDEO: Kako je u Pločama 18. listopada 1989. osnovan prvi hrvatski HDZ
    • Strah od inspekcija i kazni! Berba maslina tek počela, a maslinari u panici – hoće li moći prodavati svoje ulje?
    • NERETVA: Metkovci priželjkuju prvu gostujuću pobjedu
    • JADRAN LP: Iako oslabljeni za veliki derbi Jadranaši su optimistični
    • IVO LOZINA, prvi neretvanski taksist: Najsiromašnije sumještane besplatno vozio doktoru, lijepe djevojke imale su poseban zadatak!
    Portal Rogotin – Hrvatska
    • Naslovnica
    • Vijesti
      • Hrvatska
      • Županija DN
      • Ploče
      • Rogotin
      • Dolina Neretve
      • Makarsko primorje
    • Šport
      • Nogomet
      • Rukomet
      • Ostalo
    • Kultura
    • Komentari
    • Povijest
    • Religija
      • Dolina Neretve – sakralni objekti
      • Duhovna poruka
    • Zanimljivosti
    Portal Rogotin – Hrvatska

    TIJEK GRADNJE PELJEŠKOG MOSTA: Ispituje se podmorje Neretvanskog kanala

    23.08.2018

    Kooperantske tvrtke započele su ispitivanje podmorja u Neretvanskom kanalu na lokaciji budućeg pelješkog mosta. S obzirom na promijenjeni raster stupova u odnosu na stari projekt, ugovorom je predviđeno da se na tom mjestu izvedu istražni radovi, doznajemo u Hrvatskim cestama.

    Iako je studija utjecaja na okoliš mosta kopno-Pelješac ocijenila da je taj projekt prihvatljiv za prostor i okoliš te nema značajnih utjecaja na ekosustav Malostonskog zaljeva školjkari sa kojima smo porazgovarali ipak misle da prilikom temeljenja stupova mosta treba čuvati podmorje. Također se pribojavaju istjecanja otpadnih voda sa pristupnih cesta koje će biti iznimno opterećene automobilima . Sve bi to pribojavaju se moglo negativno utjecati na budućnost stonskog školjkarstva.

    No sve su to mimnorni rizici koje projekt nosi u usporedbi sa koristi spajanja hrvatskog sjevera i juga i izbjegavanja gužvi u neumskom koridoru.

    Stoga će se izvođač radova China Roadand Bridge Corporationa (CRBC) morati strogo pridržavati studije utjecaja na okoliš, u kojoj se među ostalim navodi da će se stupovi mosta postavljati jedan po jedan kako bi se izbjeglo podizanje mulja sa morskog dna.

    Stručnjaci tako upozoravaju problem “lošeg tla” na lokaciji gradilišta, gdje se čvrsta vapnenačka stijena nalazi na dubinama većim od stotinu metara.

    Dodatni problem mostograditeljima su jake bure na ovom području ali i uzgajališta malostonskih kamenica i mušula. Stoga je nužan redoviti monitoring akvatorija Malostonskog zaljeva kako bi se kod temeljenja mosta spriječilo moguće raznošenje muljnih nanosa na obližnja uzgajališta školjaka u zaštićenom rezervatu.

    Da bi se, pak, izbjegla negativna iskustva udarima buri izloženih Masleničkog i mosta Dr. Franja Tuđmana u Dubrovniku, trebat će ugraditi burobran odgovarajuće visine, a u planu je i ugradnja bukobrana za niz kuća u neposrednoj blizini pristupnih prometnica.

    Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, a imat će četiri prometna traka. Radovi na pelješkom mostu će koštati oko četiri milijarde kuna, oko 2.7 milijardi financira se sredstvima EU a investitoru Hrvatskim cestama odnosno kineskom izvodjaču već je isplaćeno 312 milijuna kuna za prvu fazu radova.

    Piše: Stanislav SOLDO

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Najnovije vijesti

    SuperSport 2 NL, 9. kolo: JADRAN LP – MLADOST 0:2 Fotogalerija by Jurica Vukojević

    ˝Hrvatski jezik u godini 1100. obljetnice Hrvatskog Kraljevstva˝

    Održani 12. Dani Neretve u Zagrebu

    VIDEO: Kako je u Pločama 18. listopada 1989. osnovan prvi hrvatski HDZ

    Strah od inspekcija i kazni! Berba maslina tek počela, a maslinari u panici – hoće li moći prodavati svoje ulje?

    kolovoz 2018
    P U S Č P S N
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
    « srp   ruj »
    ARHIVA
    R o g o t i n
    Copyright © 2015-2025 PORTAL ROGOTIN

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.