Close Menu
Portal Rogotin – Hrvatska
    Facebook
    NAJNOVIJE
    • Iz Ploča krenuo međunarodni vlak za Sarajevo. Uskoro i za Zagreb?
    • Načelnik PU dubrovačko-neretvanske Ivan Pavličević sa suradnicima i predstavnici Udruge SJP Grof odali počast šestorici branitelja poginulih na Bosanci
    • JADRAN LP: Prvi gostujući poraz u infarktnoj završnici
    • DALMATINKA: POBJEDA U „LUDOM” DERBIJU ZA POTVRDU TREĆEG MJESTA
    • KIŠA NIJE SPRIJEČILA AVANTURU – ODRŽAN 4. PLOČE TRAIL!
    • Narodna knjižnica Ploče: „Put do knjige” – radionicu za djecu od 2 do 3 godine
    • 3. NL-jug, 12. kolo NERETVA – VAL 1:0
    • POSTAVLJANJE INFORMATIVNIH PANELA I SADNJA MASLINA U ARHEOLOŠKOM PARKU „KOD KULE“ U PLINI
    Portal Rogotin – Hrvatska
    • Naslovnica
    • Vijesti
      • Hrvatska
      • Županija DN
      • Ploče
      • Rogotin
      • Dolina Neretve
      • Makarsko primorje
    • Šport
      • Nogomet
      • Rukomet
      • Ostalo
    • Kultura
    • Komentari
    • Povijest
    • Religija
      • Dolina Neretve – sakralni objekti
      • Duhovna poruka
    • Zanimljivosti
    Portal Rogotin – Hrvatska

    HZJZ objavio upute za vrtiće i škole: Tko treba ostati kod kuće, kada se smanjuje razmak..

    30.04.2020

    Boravak u vrtićima i školama potencijalno može predstavljati veći rizik za zarazu djece s COVID-19 nego je to obiteljski dom odnosno kućanstvo, navode iz HZJZ

    Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavilo je upute za vrtiće i škole. U trećoj fazi popuštanja mjera koja počinje 11. svibnja omogućen je odlazak predškolskoj djeci u vrtiće kao i povratak u škole učenicima od prvog do četvrtog razreda osnovne škole.

    Kako navode, upute se odnose na ustanove ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te osnovnoškolske ustanove u kojima je osigurana mogućnost zbrinjavanja djece rane i predškolske dobi te učenika koji pohađaju razrednu nastavu. Boravak u vrtićima i školama potencijalno može predstavljati veći rizik za zarazu djece s COVID-19 nego je to obiteljski dom odnosno kućanstvo, posebno ako su ukućani uključeni u takav tip dnevnih obaveza da mogu dosljedno izbjegavati situacije povećanog rizika za zarazu COVID-19.

    Upute prenosimo u cijelosti.

     

    “Djeca s kroničnim bolestima ili u doticaju s kroničnim bolesnicima

     

    Preporučuje se ostanak kod kuće djece i osoblja/djelatnika s kroničnim bolestima (respiratornim, kardiovaskularnim, dijabetesom, malignim bolestima, imunodeficijencijama, djece s većim tjelesnim/motoričkim oštećenjima) kao i djece čiji roditelji/skrbnici ili ukućani imaju jednu od navedenih bolesti. Ako ukućani osoblja/djelatnika imaju jednu od navedenih bolesti ili su starije životne dobi (65 i više godina), osoblje/djelatnici se tijekom boravka kod kuće pridržavaju mjera fizičkog razmaka u donosu na ukućane kao i pojačane higijene, radi zaštite ukućana. Ostanak kod kuće kada je to moguće. Također potičemo ostanak kod kuće sve djece za koju se to može osigurati, s obzirom da broj djece u vrtićima i školama može biti takav da se mjere fizičkog razmaka u tim kolektivima neće moći poštovati. Budući da će se nastava na daljinu i dalje održavati, potičemo nastavak obrazovanja djece razredne nastave od kuće, u svim situacijama kad je to moguće.

     
    Fizičko udaljavanje od 2 m

    Rad ustanove neophodno je organizirati na način da se osigura u što većoj mjeri socijalno distanciranje (fizički razmak) kao i pojačana osobna higijena i higijena prostora. Fizički razmak od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru posebno provode djelatnici u odnosu na druge djelatnike, te se navedeni fizički razmak preporuča održavati kada je god moguće između djelatnika i djece, s iznimkom njege djeteta koja se provodi u što kraćem vremenu.

    U istom zajedničkom prostoru (primjerice zbornica) djelatnici održavaju fizički razmak od 2 metra, te se sastanci, dogovori i edukacije djelatnika odvijaju e-komunikacijom ili telefonom, a ulazak roditelja u ustanovu treba izbjeći kad je god moguće. U istom prostoru u isto vrijeme smiju boraviti isključivo djeca i odgajatelj/nastavnik iz iste odgojno-obrazovne grupe. Fizički razmak kao i pojačanu osobnu higijenu djece neophodno je poticati ali treba očekivati da će kod provedbe neminovno dolaziti do određenih odstupanja uslijed razvojnih značajki pojedinih dobi koje karakterizira:

    − istraživanje prostora i predmeta koji okražuju dijete (u određenoj dobi stavljanje u usta ruku i predmeta),

    − znatiželja u odnosu na druge osobe/drugu djecu,

    − nerazumijevanje uputa, − nepoštovanje uputa, motorička nespretnost i nedoraslost,

    − motorički nemir i potreba za kretanjem.
    Organizacija rada s djecom

    Boravak u vrtićima i školama neophodno je organizirati na sljedeći način: • odgojno-obrazovne skupine djece s manjim brojem uvijek iste djece (po mogućnosti do 9 djece u grupi i jedan odgajatelj/nastavnik što ukupno daje po mogućnosti 10 osoba – nakon formiranja skupine djece, 14 dana od početka primjene ovih uputa uključujući neradne dane, ne primaju se nova djeca u skupinu),

    za jednu grupu djece brine jedan odgajatelj/nastavnik odnosno dva (u slučaju produženog boravka u školi odnosno u popodnevnoj smjeni u dječjem vrtiću) bez „preklapanja“, • izbjegava se fizički kontakt (bliski kontakt) djece iz jedne odgojno-obrazovne skupine s drugom djecom, roditeljima/starateljima druge djece i drugim djelatnicima ustanove, • svaka odgojno-obrazovna skupina boravi u jednoj odgovarajućoj prostoriji, • odgajatelj/nastavnik s djecom provodi što je više moguće vremena na otvorenom, • krevetići za dnevni odmor djece, stolovi za jelo i školske klupe razmiču se tako da djeca leže odnosno sjede na udaljenosti od 2 metra i to svako dijete uvijek na istom mjestu.

    Organizacija prostora

    Preporučene značajke prostorije u kojoj boravi jedna odgojno-obrazovna grupa djece (učionica ili drugi odgovarajući prostor, primjerice sportska dvorana): • prostorija što veće površine i visine, prozračna i osunčana (odgovarajući izvor dnevnog svijetla), • prostorija je vratima odvojena od prostorija u kojima borave druge skupine, • prostorija se može dobro provjetriti vanjskim zrakom, • u neposrednoj blizini prostorije je toalet koji koristi isključivo ta odgojno-obrazovna grupa, • u prostoriji je potrebno organizirati prehranu djece (obroci se mogu dostaviti u prostoriju te konzumirati u prostoriji), na način da osoba koja donosi hranu ostavi hranu na kolicima ili sl. ispred ulaza u učionicu/skupine te odgajatelj/učitelj unosi hranu u prostoriju u kojoj borave djeca, hrana mora biti unaprijed podijeljena u porcije. • prostorija ima direktan izlaz na veću terasu, balkon ili, ako je moguće, dvorište, • izbjegava se svaki ulazak drugih osoba (primjerice zbog čišćenja, popravka ili donošenja hrane) u prostoriju tako dugo dok su djeca u prostoriji, • prolazak kroz zajedničke prostorije treba izbjegavati i skratiti na minimum, a ako je navedeno neophodno, prolaz kroz zajedničke prostorije se organizira na način da u isto vrijeme prolaze djeca i odgajatelj/nastavnik iz jedne odgojno-obrazovne skupine dok druge osobe ne prolaze u isto vrijeme, uz poticanje djece da kod takvih prolaza ne dotiču površine ili predmete.

    VL

     

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Najnovije vijesti

    Iz Ploča krenuo međunarodni vlak za Sarajevo. Uskoro i za Zagreb?

    Načelnik PU dubrovačko-neretvanske Ivan Pavličević sa suradnicima i predstavnici Udruge SJP Grof odali počast šestorici branitelja poginulih na Bosanci

    JADRAN LP: Prvi gostujući poraz u infarktnoj završnici

    DALMATINKA: POBJEDA U „LUDOM” DERBIJU ZA POTVRDU TREĆEG MJESTA

    KIŠA NIJE SPRIJEČILA AVANTURU – ODRŽAN 4. PLOČE TRAIL!

    travanj 2020
    P U S Č P S N
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930  
    « ožu   svi »
    ARHIVA
    R o g o t i n
    Copyright © 2015-2025 PORTAL ROGOTIN

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.