Close Menu
Portal Rogotin – Hrvatska
    Facebook
    NAJNOVIJE
    • Metković će se morati snaći bez pomoći Ploča, evo što se događalo na sjednici Gradskog vijeća
    • Župan Pezo održao prvi radni kolegij s gradonačelnicima i načelnicima
    • Jeste li ikada rekli „Ma neće biti ništa“? – Hrvatske šume donose novi spot za protupožarnu sezonu
    • Dječji glas Ploča 2025.
    • Gradski vijećnici odlučivat će o privremenom odlaganju otpada iz Metkovića, Opuzena, Kule Norinske i Zažablja na Lovorniku
    • Večer glazbe, poezije i emocija u Pučkom!
    • Ploče: Osim novčanom kaznom od 1610 eura kažnjen i tromjesečnom zabranom upravljanja vozilima B kategorije
    • BRAVO JERKO I HVALA: Srebrna i brončana medalja za hrvatske učenike
    Portal Rogotin – Hrvatska
    • Naslovnica
    • Vijesti
      • Hrvatska
      • Županija DN
      • Ploče
      • Rogotin
      • Dolina Neretve
      • Makarsko primorje
    • Šport
      • Nogomet
      • Rukomet
      • Ostalo
    • Kultura
    • Komentari
    • Povijest
    • Religija
      • Dolina Neretve – sakralni objekti
      • Duhovna poruka
    • Zanimljivosti
    Portal Rogotin – Hrvatska

    Mini eksplozije u cijevi pilota na Pelješkom mostu

    04.06.2020AutorAutor

    Jedan od pilota na gradilištu Pelješkog mosta, onaj na stupu S12 na pelješkoj strani zapeo je u tvrdom krečnjaku na dubini od stotinjak metara ispod razine mora, piše današnja Slobodna Dalmacija.

    Ta kompaktna stijena, deformirala je kraj cijevi pilota pa se pneumatskim čekićem kojim su do sada uspješno pobijani piloti ništa ne može učiniti. Ne pomaže nikakav više ili manje sofisticirani alat pa su Kinezi u pomoć pozvali ronioce da eksplozivom raznesu stijenu.

    Dok kineski radnici danonoćno izvode radovi na rasponskoj konstrukciji, čime Pelješki most dobiva svoje obrise, u podmorju Neretvanskog kanala ovih se dana odvija prava drama jer hrvatski ronioci pokušavaju 124 metra dug i 250 tona težak pilot kumulativnim minama „osloboditi“ iz čvrste vapnenačke stijene u podmorju koja mu ne da dalje. Sve se radi u uskoj cijevi širokoj tek metar i pol u dubini zemlje stotinjak metara ispod razine mora u koju jedva stane ronilac sa svojom opremom.

    A kako se klasičnim alatima ne može ništa učiniti mostograditelji su se dosjetili problem riješiti nekonvencionalnim  metodama. Izazvati mini eksplozije unutar same cijevi pilota kako bi se razlomila stijena i pilot zabio još desetak metara dublje u podmorje.

    Riječ je o kumulativnim minama koje su posebno pripremljene upravo za ova zahtjevna miniranja. Strogu su proračunati svi parametri i uvjeti miniranja u cijevi te određena količina eksploziva kojim se lagano usitnjava stijena ali ne oštećuju cijev pilota niti rastresa podmorje.

    peljeski most n

    – Posao je težak i zahtjevan. Sve se pomno planira, nema tu nikakvog srljanja. Poštujemo sve mjere zaštite u podmorju, kaže nam Dražen Pavlić, ronilac Javne vatrogasne postrojbe grada Zagreba, kojega samo zatekli na gradilištu Pelješkog mosta.

    Naglašava da će se provesti ukupno pet miniranja a posao koji odrađuje četrnaest ronilaca i minera trebao bi biti gotov idući tjedan.

    Tako su uz radnike iz Kine, koji danonoćno gotovo bez predaha grade most, koji bi trebao biti gotov dogodine, u podmorju Neretvanskog kanala ronioci dobili itekako težak i zahtijevan zadatak.  Spustiti se u metar i pol široku cijev pilota  i u nju postaviti eksploziv te na koncu izvlačiti vani kameni materijal i mulj nakon miniranja. Sve su to predradnje kako bi se pilot-temelj stupa mosta mogao betonirati te na sebe primiti nosivu konstrukciju.

    Ono što se ne može specijaliziranim refulerom iz podmorja izbaciti vanka, krupniji komadi kamena na svojim leđima iznose upravo ronioci.

    – Glavni nam je alat vojni ašovčić i kofa u koju sakupljamo kamenje i mulj iz cijevi-reći će Pavlić.

    Ali nije svaki pilot od njih 148, koliko ih je pobijeno u temelje budućeg mosta zahtijevao ovakav angažman ronilaca i miniranja u podmorju. Većinu su zabili bez većih problema pneumatskim čekićem. Zapravo kad je dizalica spustila pilot on se na principu trenja već djelomično zabio u pjeskovito ili glinovito tlo da bi u konačnici za potpuno zabijanje dovoljno je bilo pedesetak udarac čekićem. Međutim, problem je, svjedoci smo, kada pilot dočeka krečnjak i tada nastaju problemi.

    Upravo je temeljenje u podmorju Neretvanskog kanala bilo najrizičniji dio ovog projekta, jer kad pilot zapne u stijeni na dubini dvjestotinjak metara, tada na scenu nastupaju ronioci i mineri, ali geološko-rudarski stručnjaci koji precizno računaju koja je količina eksploziva dovoljna da se zdrobi kamen ali i da se zabijeni pilot ne ošteti.

    – Loša je vidljivost unutra. To je ogromna količina mulja. Sve radimo na opip. Materijal, mulj i komadi stijena moraju se izvući van da bi se moglo nastaviti betonirati pilot, pojašnjava nam Pavlić.

    Kada odrade posao na stupnom mjestu S12 ronioci nemaju više posla jer su ostali piloti već zabijeni. Međutim, vaditi će vanka testne pilote, koji su zabijani na samom početku, no za to im se ne žuri jer se to može odraditi i nakon što se Pelješki most pusti u promet.

    Stanislav SOLDO/Slobodna Dalmacija

     

     

     

     

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Najnovije vijesti

    Metković će se morati snaći bez pomoći Ploča, evo što se događalo na sjednici Gradskog vijeća

    Autor: PORTAL ROGOTIN01.07.2025

    Župan Pezo održao prvi radni kolegij s gradonačelnicima i načelnicima

    Autor: PORTAL ROGOTIN01.07.2025

    Jeste li ikada rekli „Ma neće biti ništa“? – Hrvatske šume donose novi spot za protupožarnu sezonu

    Autor: PORTAL ROGOTIN01.07.2025

    Dječji glas Ploča 2025.

    Autor: PORTAL ROGOTIN30.06.2025

    Gradski vijećnici odlučivat će o privremenom odlaganju otpada iz Metkovića, Opuzena, Kule Norinske i Zažablja na Lovorniku

    Autor: PORTAL ROGOTIN30.06.2025
    lipanj 2020
    P U S Č P S N
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
    « svi   srp »
    ARHIVA
    R o g o t i n
    Copyright © 2015-2025 PORTAL ROGOTIN

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.