Close Menu
Portal Rogotin – Hrvatska
    Facebook
    NAJNOVIJE
    • PLOČANI I MATE BULIĆ nakon dva i pol desetljeća suradnje: Rock and roll i sevdah mogu zajedno!
    • Most Crna rijeka i prometne nesreće. Evo što kažu struka i Hrvatske ceste
    • Berba smokava je u punom jeku. Pripazite na slijedeće…
    • Dubrovačka policija u samo nekoliko sati pronašla muškarca koji je otuđio novac
    • Dva od tri pokala ostala u Dolini Neretve, jedan pogodak odlučio finale ONK Metković – Župa dubrovačka
    • Manifestacija Black and White-Dalmatian Dog Night održala se sedmu godinu u  Zaostrogu,  a treću na Makarskoj rivijeri
    • Poziv na 3. Luka Ploče Youth Cup
    • Detalji prometne nesreće u Slanom u kojoj je smrtno stradao motociklist
    Portal Rogotin – Hrvatska
    • Naslovnica
    • Vijesti
      • Hrvatska
      • Županija DN
      • Ploče
      • Rogotin
      • Dolina Neretve
      • Makarsko primorje
    • Šport
      • Nogomet
      • Rukomet
      • Ostalo
    • Kultura
    • Komentari
    • Povijest
    • Religija
      • Dolina Neretve – sakralni objekti
      • Duhovna poruka
    • Zanimljivosti
    Portal Rogotin – Hrvatska

    Most Crna rijeka i prometne nesreće. Evo što kažu struka i Hrvatske ceste

    Grad Ploče i Mjesni odbor Rogotin godinama traže od nadležnih institucija da riješe ovaj problem.
    Autor:PORTAL ROGOTIN / Foto: rogotin.hr28.08.2025

    Prometna nesreća u kojoj su prije nekoliko dana sudjelovala dva osobna automobila na izlazu iz naselja Rogotin na državnu cestu ponovo je podsjetila na opasnost prometovanja na tome dijelu Jadranske magistrale.  Kao i kod prijašnjih nesreća, otežavajuća okolnost je loša preglednost za vozače koji se uključuju na Magistralu zbog ograde postavljene na mostu Crna rijeka. Kada se obavljala rekonstrukcija lijeve obale Crne rijeke u dužini od 220 metara, lokalno stanovništvo očekivalo je da će biti i riješen problem s ogradom na mostu, ali to se nije dogodilo, odnosno tim projektom Grada Ploča, Hrvatskih voda i Županijske uprave za ceste, vrijednim oko milijun eura, most preko Crne rijeke nije obuhvaćen. Grad Ploče i Mjesni odbor Rogotin godinama traže od nadležnih institucija da riješe ovaj problem.

    Svjesni su toga i u Hrvatski cestama, pod čijom se ingerencijom trenutno nalazi most. U utorak su otvorene ponude koje su poslale tvrtke zainteresirane za izradu idejnog, glavnog i izvedbenog projekta sanacije mosta koji će uključivati sanaciju uočenih oštećenja i nedostataka na mostu. Hrvatske ceste izdvojit će 50 tisuća eura za taj zadatak, a posao će se obaviti na temelju rezultata dobivenih u istražnim radovima prije čak sedam godina.

    Most Crna rijeka dug je 31,1 metar ima tri raspona – od 10,30, 10,50 te opet 10,30 metara, koje čine slobodno oslonjeni nosači. S krilima upornjaka, most je ukupno dug 35,5 metara, a rasponska konstrukcija mu je od spregnutog sustava armiranobetonske ploče. U uzdužnom smjeru je u padu 0,6 posto od Ploča prema Dubrovniku, dok je u poprečnom smjeru kolnik u padu 2-2,5 posto u lijevu stranu.

    Portal Rogotin i Dubrovački vjesnik (tiskano izdanje – petak) pišu o dugogodišnjem problemu u Rogotinu, koji rezultira prometnim nesrećama.

    Redovnim pregledima i specijalističkim pregledom te istražnim radovima mosta provedenim 2018. godine, uočena su razna oštećenja te je donesena odluka da most treba u sanaciju. Naime, u projektnom zadatku stoji da se na pješačkim hodnicima mjestimično odlama zaštitni sloj betona vijenaca i nastale su poprečne pukotine zbog neizvedenih dilatacija. Ograda je korodirana, oštećena je AKZ zaštita i profil ograde.

    Osim toga, problem je i to što su prijelazne naprave preasfaltirane, zbog čega su nastale pukotine na površini kolnika te što uslijed procurivanja dolazi do vlaženja upornjaka i stupišta pa posljedično do ljuštenja betona. Prilikom pregleda utvrđeno je i da su rasponski nosači nedovoljne debljine, a i djelomično iskrivljeni, a ni čelični ležajevi su korodirani i degradirani su. Ništa bolje nije ni stanje armature. Iz svega nabrojanog može se zaključiti da je mostu Crna rijeka potrebna ozbiljna rekonstrukcija.

    Kada je u pitanju opasnost prometovanja na tome dijelu Jadranske magistrale zbog loše vidljivosti uzrokovane ogradom na most, najvažniji je stav Hrvatski cesta kako je potrebno povećati širinu mosta za otprilike 1 metar sa svake strane, odnosno obavezno s južne, kritične, strane. Time bi se, kako stoji u projektnom zadatku, osigurala sigurnost prometovanja pješaka, te provelo uklapanje mosta sa postojećom prometnicom na način da postojeća pješačka ograda ne ometa vidljivost poglavito na izlasku iz mjesta Rogotin. Uz to, planira se izraditi i glavni geotehnički projekt rasvjete mosta.

    U svrhu izrade projektne dokumentacije, treba provesti i istražne radove na konstrukciji, napraviti vizualni pregled stupova, upornjaka, kosina uz upornjak, rasponske konstrukcije i opreme mosta, kao i svih drugih vidljivih površina s kategorizacijom oštećenja. Radovi neće moći započeti ni bez geodetskog snimanja površine mosta i bušenja valjaka promjera, kao i ispitivanja tlačne čvrstoće betona.

    Koliko će sve to skupa trajati. U ovome trenutku, nitko se ne usuđuje prognozirati. A dok se ne obavi sanacija mosta, koja uključuje pomicanje sporne ograde zbog bolje vidljivosti, nema druge nego vozače pozvati na dodatni oprez, posebice u ljetnim mjesecima kada je promet na Jadranskoj magistrali izraziti gust.

    Poslali smo upit Hrvatskim cestama. Evo njihovoga odgovora: „Hrvatske ceste d.o.o. su već 2024. godine izradile prometni elaborat – Raskrižje cesta DC8 i LC69005 u mjestu Rogotin – uređenje prometa i izvele radove po istome, pri čemu je dodatno naglašeno raskrižje na državnoj cesti. Isto tako, postupak javne nabave za izradu idejnog, glavnog i izvedbenog projekta rekonstrukcije mosta Crna rijeka na državnoj cesti DC8 u mjestu Rogotin s ishođenjem svih potrebnih dozvola je trenutno u tijeku. Navedenim projektom, odnosno projektnim zadatkom je posebno naglašena potreba proširenja mosta Crna rijeka radi omogućavanja bolje vidljivosti prilikom uključenja s LC 69005 na državnu cestu DC8, uz potrebna ispitivanja i izradu kompletnog projekta sanacije mosta“.

    Tražili smo i mišljenje struke. Pročitajte:

    Naime, kada govorimo o  raskrižja ulice Petrovac i državne ceste D-8 u mjestu Rogotin govorimo o raskrižju koji predstavlja veliku opasnost za one sudionike u prometu koji se kreću ulicom Petrovac i imaju namjeru se uključiti na kolnik državne ceste D-8. Radi se o bočnoj “smetnji”, ograničenoj preglednosti, uslijed gusto ugrađene zaštitne ograde na mostu preko rijeke Neretve dok je sami kolnik ulice Petrovac u padu što dodatno otežava  preglednost i vidljivost na navedenom raskrižju.

    Zasigurno, na navedenom raskrižju se radi o prolazu kroz naseljeno područje, gdje smo od jedne državne ceste D-8 dobili praktički ulicu u naselju sa brojnim kolnim prilazima i priključcima, što osim sigurnosnog aspekta dovodi u pitanje i samu protočnost prometa navedenom dionicom.

    Portal Rogotin i Dubrovački vjesnik (tiskano izdanje – petak) pišu o dugogodišnjem problemu u Rogotinu, koji rezultira prometnim nesrećama.

    Ne smijemo zaboraviti da je navedena cesta na tom dijelu izgrađena 70- ih godina, kada je jedno kućanstvo imalo jedno ili nijedno vozilo. Njeni elemeti ne odgovaraju današnjem  suvremenom prometu, posebice kada se uzme u obzir da se radi o jednoj tranzitnoj dionici državne ceste kojom u vršnim ljetnim mjesecima prođe preko 2 milijuna vozila. Osim samih mještana, za riješenje problema zasigurno trebaju biti zainteresirani svi čimbenici od Hrvatskih cesta, Županijske uprave za ceste te grada Ploča.

    Tehnička riješenja su moguća bilo izmjenom elementa vertikalne i horizontalne signalizacije, građevinskih zahvata i dr., za što je navodno  u pripremi prometni projekt Hrvatskih cesta, koji je dugoročno riješenje i zahtjeva duže vremensko razdoblje. Ono što se nameće kao  hitno palijativno riješenje, svakako treba razmotriti ugradnju i proširenje postojećeg nogostupa na mostu preko rijeke Neretve montažnim konstrukcijama, odnosno proširenje/dogradnja mostovskog nogostupa montažnim (prefabrikovanim) elementima, čime bi si dodatno iz pojasa ceste izmjestila zaštitna ograda te dobila prihvatljiva vidljivost i preglednost na “spornom” raskrižju.

    Denis Pavela

    Udruga Sigurnost u prometu

     

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Najnovije vijesti

    PLOČANI I MATE BULIĆ nakon dva i pol desetljeća suradnje: Rock and roll i sevdah mogu zajedno!

    Most Crna rijeka i prometne nesreće. Evo što kažu struka i Hrvatske ceste

    Berba smokava je u punom jeku. Pripazite na slijedeće…

    Dubrovačka policija u samo nekoliko sati pronašla muškarca koji je otuđio novac

    Dva od tri pokala ostala u Dolini Neretve, jedan pogodak odlučio finale ONK Metković – Župa dubrovačka

    kolovoz 2025
    P U S Č P S N
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « srp    
    ARHIVA
    R o g o t i n
    Copyright © 2015-2025 PORTAL ROGOTIN

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.