Close Menu
Portal Rogotin – Hrvatska
    Facebook
    NAJNOVIJE
    • Deveta godina projekta „Mama, budi zdrava!“ okuplja rekordan broj mališana u apelu koja spašava život
    • Konačno kreće stabilizacija Jadranske magistrale na jugu, radit će se 130 dana, zna se i tko
    • Stigla je treća preporuka Ministarstva: Pripremite se, berba bi trebala ove godine ranije početi!
    • Kino Mediteran: 𝗦𝘁𝗶𝗴𝗮𝗼 𝗷𝗲 𝗻𝗼𝘃𝗶 𝗸𝗶𝗻𝗼 𝗽𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺!
    • Upravljao vozilom pod utjecajem alkohola od 2,38 g/kg
    • Policijski službenici sudjelovali na svetoj misi povodom proslave blagdana sv. Mihovila – zaštitnika policije
    • Metković: Iz prometa isključen vozač koji je vozio s poništenom vozačkom dozvolom i pod zabranom
    • Pomorski servis – Luka Ploče d.o.o. raspisuje natječaj za prijem u radni odnos na radno mjesto: VODITELJ BRODICE (m/ž)
    Portal Rogotin – Hrvatska
    • Naslovnica
    • Vijesti
      • Hrvatska
      • Županija DN
      • Ploče
      • Rogotin
      • Dolina Neretve
      • Makarsko primorje
    • Šport
      • Nogomet
      • Rukomet
      • Ostalo
    • Kultura
    • Komentari
    • Povijest
    • Religija
      • Dolina Neretve – sakralni objekti
      • Duhovna poruka
    • Zanimljivosti
    Portal Rogotin – Hrvatska

    Konačno kreće stabilizacija Jadranske magistrale na jugu, radit će se 130 dana, zna se i tko

    Dionica državne ceste DC8 u mjestu Podgora izvedena je u nasipu. Nestabilnosti nasipa detektirane su s južne strane.
    Autor:PORTAL ROGOTIN29.09.2025

    Hrvatske ceste privele su kraju postupak odabira izvođača radova za sanaciju nestabilnog nasipa uz državnu cestu u Podgori. Riječ je o 16,5 metara visokom nasipu uz more povrh kojega prolazi Jadranska magistrala, a njom stotine tisuća vozila. Sanacija se željno iščekuje, a upravo je objavljeno kako će ju izvesti tvrtka Monterra za gotovo milijun eura. Nestabilnost je detektirana na južnom dijelu prometnice, a otvaranje gradilišta je u niskom startu.

    Iako se jesen već dobrano zavukla na kontinent, na jugu Hrvatske, na krilima posezone, još je uvijek živo. Turisti su tu, ali tu je i nestabilni nasip na području Podgore koji prijeti automobilima na Jadranskoj magistrali.

    No, stiže dobra vijest. Hrvatske ceste konačno su odabrale izvođača radova za učvršćivanje stabilnog djela kosine. Posao je dobila tvrtka Monterra a koštat će 986.933,75 eura. Gradilište samo što se ne otvori, a radovi će trajati 130 dana. Evo što će se raditi, javlja baustela.hr

    Magistrala propada na rubovima

    Dionica državne ceste DC8 u mjestu Podgora izvedena je u nasipu. Nestabilnosti nasipa detektirane su s južne strane državne ceste DC8 gdje visina nasipa doseže ukupnu visinu do 16,5 metara. Nasip s južne strane izveden je s nagibom kosine od 40° do 45°. Uvažavajući visinu i nagib kosine, ovdje je izvedena zaštita kamenom oblogom (roliranje), a u dnu nasipa izveden je i zid s kamenom oblogom u formi roliranog pokosa u cilju redukcije nožice. Ukupna duljina zida iznosi 33 metra. Postojeći zid je promjenjive visine te iznad razine terena visina zida iznosi do 3 metra.

    Inženjersko geološkom prospekcijom predmetne lokacije utvrđeni su procesi, odnosno uzroci nestabilnosti te njihove posljedice. Kao posljedica slijeganja, dolazi do poremećaja geometrije nasipa i zaštite nasipa kamenom oblogom.

    Nestabilnost konstrukcije

    Navedeni pomaci, uzrokuju nestabilnosti konstrukcije nasipa koje se očituju kroz nekoliko pokazatelja. Gledano od vrha nasipa prema dnu, prvi pokazatelj nestabilnosti je sama državna cesta DC8, odnosno visina asfalta na središnjem dijelu predmetne lokacije. Iz navedene visine može se zaključiti da se sa slijeganjem trupa prometnice lokalno snižavala i niveleta te su vršene korekcije kako bi se njena visina vratila na projektiranu.

    Pretpostavlja se da je navedeno i razlog intervencije u kamenu oblogu na vrhu nasipa. Prema boji i obliku vidljivo je da je kasnije izvedena od one na ostatku predmetne lokacije. Glavni pokazatelj nestabilnosti nasipa na predmetnoj lokaciji su poremećaji u geometriji (deformacije, izbočenja) kamene obloge nasipa (rolirunga).

    Ključna točka ‘raspada’

    Najveće deformacije su detektirane u nožici nasipa, odnosno neposredno uz vrh postojećeg zida nožice nasipa. Osim u nožici nasipa, gdje su najizraženije, deformacije su detektirane i lokalno na ostalim dijelovima kamene obloge.

    Deformacije, odnosno puzanja kamene obloge te pomaci i pukotine postojećeg zida u nožici nasipa ukazuju na problem slijeganja, koji uzrokuje klizanje, odnosno puzanje elemenata kosine. Uvažavajući visinu asfalta na državnoj cesti DC8 te detektirane deformacije na samoj kosini, odnosno kamenoj oblozi problem je najizraženiji u središnjem dijelu predmetne dionice. Evidentno je da se navedeni procesi na predmetnoj lokaciji odvijaju već neki duži vremenski period i da je navedene procese nužno spriječiti kako ne bi doveli do gubitka stabilnosti kosine i globalnog sloma.

    Sanacija nožice nasipa

    Uvažavajući stanje postojećeg zida i kamene obloge u dnu nasipa, sanacija nožice nasipa određena je kao prioritet pri izvođenju radova. Sanacija nožice nasipa sastoji se od ugradnje geotehničkih štapnih sidara i izvedbe armiranobetonskog obložnog zida. Sidrenje postojećeg zida u dnu kosine izvodi se u cilju pridržanja postojećeg zida za vrijeme izvođenja radova te kao element tehničkog rješenja sanacije nasipa u osiguranju globalne stabilnosti kosine.

    Po ugradnji geotehničkih sidara može se pristupiti izvođenju armiranobetonskog obložnog zida, odnosno iskopima za potrebe izvođenja istog. Iskope se izvodi u kampadama i prema uputama danim ovim projektom kako ne bi došlo do nepotrebnog potkopavanja postojećeg zida. Istražnim radovima na predmetnoj lokaciji nije utvrđena kota dna temeljenja postojećeg zida niti je utvrđen oblik temelja.

    Nakon izvedbe armiranobetonskog obložnog zida u dnu kosine, čime se osigurava nožica nasipa, pristupa se radovima na izvođenju armiranobetonskog potpornog zida u vrhu kosine i armiranobetonske pilotske stijene s geotehničkim sidrima i armiranobetonskim obložnim zidom pilota. Armiranobetonski obložni zid pilota sadržava armiranobetonsku naglavnu gredu pilota, armiranobetonsku sidrenu gredu i obložni dio za sprječavanje ispiranja materijala kroz međuprostor između pilota.

    Slika: Jadranska magistrala kod Podgore screen shot EOJN

     

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Najnovije vijesti

    Deveta godina projekta „Mama, budi zdrava!“ okuplja rekordan broj mališana u apelu koja spašava život

    Konačno kreće stabilizacija Jadranske magistrale na jugu, radit će se 130 dana, zna se i tko

    Stigla je treća preporuka Ministarstva: Pripremite se, berba bi trebala ove godine ranije početi!

    Kino Mediteran: 𝗦𝘁𝗶𝗴𝗮𝗼 𝗷𝗲 𝗻𝗼𝘃𝗶 𝗸𝗶𝗻𝗼 𝗽𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺!

    Upravljao vozilom pod utjecajem alkohola od 2,38 g/kg

    rujan 2025
    P U S Č P S N
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
    « kol    
    ARHIVA
    R o g o t i n
    Copyright © 2015-2025 PORTAL ROGOTIN

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.