Na trasi dugoj 6,7 kilometara koja seže od zapadnog ulaza u Orebić do Kućišta, izgradit će se dvotračna prometnica te šest podvožnjaka i dva pothodnika
Ugovor o izgradnji obilaznice Orebića danas je svečano potpisan u prostoru Pomorskog muzeja u Orebiću, od strane predsjednika uprave Hrvatskih cesta kao investitora, Ivice Budimira, te člana Uprave izabranog izvođača Texo Moliora, Marsela Friedla. Radi se o projektu od vitalne važnosti za stanovništvo Pelješca i razvoj poluotoka.
Trasa duga 6,7 kilometara započinje na zapadnom ulazu u Orebić, u zoni Stankovića, i završava na priključku sa županijskom cestom ŽC6215 kod Kućišta, iznad buduće trajektne luke Perna.
“Nakon Pelješkog mosta, projekti izgradnje obilaznice Orebića i nove luke značit će ne samo bolje prometno povezivanje, nego i bolju integraciju ovih krajeva prema središtu zemlje te otvoriti neke nove perspektive u turizmu i sigurnijem životu. Ovo su milenijski projekti i privilegirani smo što im kao generacija svjedočimo”, rekao je ministar Oleg Butković.
Ugovorom je početak radova predviđen u roku od 180 dana, a dovršetak u roku od 24 mjeseca od uvođenja izvođača u posao.
„Čast nam je što nam je na javnom natječaju pripalo izvođenje ovako važnog projekta. Znamo koliko je ova investicija važna za stanovnike Pelješca, za bolju povezanost, gospodarski i turistički razvoj i opstanak života na ovom području. Vjerujem da ćemo se, kao i na brojnim dosadašnjim javnim infrastrukturnim projektima, pokazati kao pouzdan partner te da će i investitor i krajnji korisnici biti zadovoljni. Poštivanje rokova, profesionalnost i kvaliteta izvedbe su imperativ na svakom projektu koji radimo, pa tako i na ovom. Veselimo se što skorijem početku radova“, istaknuo je Marsel Friedl u ime tvrtke Texo Molior.
Događaju u Orebiću još su prisustvovali i projekt pozdravili potpredsjednik Vlade i ministar prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine Branko Bačić, župan Dubrovačko – neretvanske županije Blaž Pezo te načelnik općine Orebić Tomislav Aničić.
Texo Molior izvodit će sve građevinske i infrastrukturne zahvate na trasi orebićke zaobilaznice. Prometnica je jednokolnička s dva vozna traka, uz izvedbu jednostranog nogostupa kroz građevinsko područje Stankovići te dodatnog traka za spora vozila na dionicama s uzdužnim nagibom i povećanim prometnim opterećenjem, gdje trasa prelazi u tri prometna traka. Prometnica je projektirana za brzi od 80 km/h (lokalno 60 km/h).
U sklopu projekta izvodi se ukupno osam cestovnih objekata: šest podvožnjaka – Stankovići, Trstenice, Glabalovo, Ruskovići, Givovići i Lampalovo, dva pothodnika – Žukovac i Kućište, te vijadukt Bilopolje, u duljini od približno 200 metara.
Radovi obuhvaćaju izgradnju kolničke konstrukcije, sustava odvodnje, rekonstrukciju i izmještanje elektroenergetskih vodova 35 kV, 10/20 kV i NN mreže, DTK i telekomunikacijskih instalacija, kao i ugradnju vertikalne i horizontalne signalizacije, zaštitnih ograda i mjera zaštite od buke. Projekt je vrijedan 49,37 milijuna eura s PDV-om.
Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Ivica Budimir također je iskazao zadovoljstvo skorim početkom realizacije projekta:
„U ovom trenutku u postupku je ishođenje građevinske dozvole. Za tri-četiri mjeseca očekujemo da će sve biti spremno što se tiče i dozvola i izvlaštenja te da će radovi krenuti.“
Texo Molior u svom portfelju radova već ima niz javnih i infrastrukturnih projekata, a među posljednjima su Luka Omiš, moderna marina u Sv. Filipu i Jakovu te uređenje Lapadske obale u Dubrovniku. Trenutačno izvodi Poslovno-garažni centar Žabica u Rijeci, obnovu Specijalne bolnice Kalos na Korčuli, a uskoro će započeti radove na izgradnji mobilne pregrade na rijeci Neretvi. Na Pelješcu su već bili angažirani i to na izgradnji vijadukta i podvožnjaka Brijesta te na dogradnji lukobrana u naselju Duba Pelješka.