Close Menu
Portal Rogotin – Hrvatska
    Facebook
    NAJNOVIJE
    • Uoči Trojstva crkva u Rogotinu u novome ruhu
    • Još malo!
    • Predsjednik Milanović bit će pokrovitelj i ovogodišnjeg Maratona lađa na Neretvi
    • Hod za život u Pločama – fotogalerija
    • Napreduje sanacija Doma kulture u Baćini
    • Upoznajte Martinu Vrankić iz Ploča: Uz posao i četvero djece volontira u Hodu za život
    • Sve je spremno za Hod za život, zna se i koji glazbenik će zabavljati Pločane
    • Prvi potezi gradonačelnika: Nova radna mjesta u gradskoj upravi i privatizacija igrališta na Močvari
    Portal Rogotin – Hrvatska
    • Naslovnica
    • Vijesti
      • Hrvatska
      • Županija DN
      • Ploče
      • Rogotin
      • Dolina Neretve
      • Makarsko primorje
    • Šport
      • Nogomet
      • Rukomet
      • Ostalo
    • Kultura
    • Komentari
    • Povijest
    • Religija
      • Dolina Neretve – sakralni objekti
      • Duhovna poruka
    • Zanimljivosti
    Portal Rogotin – Hrvatska

    TESTIRALI SMO PELJEŠKI MOST Bura mu ne može ništa, a ovakav asfalt Hrvatska još nije vidjela

    17.10.2021AutorAutor

    I dok su neki po pelješkome mostu već vozili automobil ili bicikl, mi smo ga testirali na udare bure.

    Prošli smo od Komarne do Brijeste i, zamislite, nije nas bura otpuhala, što znači da ni u budućnosti neće zatvarati most koji je projektiran da prima udare vjetra od 180 kilometara na sat, piše Dubrovacki vjesnik.

    Iako smo na gradilište mosta došli po drugom zadatku, vremenske (ne) prilike su bile takve da smo prvi put na mostu doživjeli buru i kišu. Bura je puhala pa nije bilo ni omiških alpinista koji stupove mosta peru visokotlačnim peračem i premazuju ih specijalnim tekućinama da ih sol ne nagriza, ali smo zato bili s Kinezima koji su nanosili završni sloj asfalta, koji je već postavljen na više od polovice desnoga kolničkog traka.

    19691664

    Zanimljivo je reći kako se s asfaltiranjem započelo od sredine mosta, točnije od stupa broj sedam, prema kopnu.

    A nije to bilo kakav asfalt niti se asfaltira na način kakav smo navikli vidjeti po našim cestama: kamion istrese asfalt, a finišer ga ravna i zbija. Ovdje se radi o specijalnom asfaltu koji se na poseban način nanosi na most.

    Hrvatske ceste

    Osim što je čvrst i otporan, sloj asfalta ujedno je i izolator koji neće propuštati vodu s kolnika u unutrašnjost mosta. Riječ je o takozvanom lijevanom asfaltu, posebnom po svojoj otpornosti i trajnosti pa mu zub vremena na pelješkome mostu, unatoč intenzivnu prometu koji se očekuje i posolici, neće moći ništa. A zanimljivo je i napomenuti da je taj asfalt hrvatski proizvod iz obližnje asfaltne baze Mironja u Dubrovačkom primorju.

    Riječ je o fluidnom, tekućem asfaltu koji je otporan na prodor vode i soli i tako bolje štiti konstrukciju mosta.

    NAPREDNI SUSTAVI

    – Asfalt je hrvatski, a ugrađuju ga Kinezi – kaže nam Davor Perić, nadzorni inženjer Hrvatskih cesta, koji vodi radove na mostu od samih početaka.

    Lijevani asfalt je neuobičajen u domaćoj cestogradnji, ali nije ni pelješki most “obična” cesta pa da može primiti bilo kakav sloj asfalta pa da za nekoliko godina po njemu bude “rupa na rupi”, čemu smo više puta svjedočili po našim prometnicama pa čak i autocestama.

    19691682

    – Ovdje imamo dosta napredne i složene sustave hidroizolacije na čeličnoj konstrukciji mosta. Zatim se postavlja taj lijevani asfalt kojim se postiže anuliranje neravnina na čeličnoj konstrukciji. Osim toga, priprema se podloga za završni sloj – govori Ivica Granić iz China Road and Bridge Corporation, voditelj montažne rasponske konstrukcije pelješkog mosta.

    – Asfalt se na most doprema u posebnim termo kontejnerima s temperaturom od čak 220 stupnjeva – dodaje inženjer Perić dok kineski radnici pažljivo razvlače crni sloj po kolniku mosta.

    Sve se radi ručno. Strojevi su ovaj put u drugom planu. Prije negoli lopatama nanesu asfalt, posebnim puhalicama se suši i zagrijava podloga, koja mora biti potpuno čista i suha da bi se lijevani asfalt „uhvatio”. Po tako izlivenom asfaltu posipa se sitno lomljeni kamen debljine do pet milimetara. Zatim slijedi precizno valjanje posebnim valjcima. Zanimljivo, i ovo je ručni rad.

    Zašto se posipa mljeveni kamen?

    – Mljeveni kamen potopljen je u bitumen i služi kako bi se postiglo bolje prianjanje sa završnim slojem – pojašnjava nam inženjer Granić.

    19691710

    BRIJESTA SE ČEKA

    Most bi trebao biti asfaltiran do kraja studenog, a nas je zanimalo hoće li putnici preko njega moći prelaziti prije dovršetka pristupnih cesta. Krajnji je rok za dovršetak kompletnog projekta mosta s pristupnim cestama, naime, početak ljeta dogodine, ali sam pelješki most i radovi koje izvodi CRBC završit će se puno prije.

    – To ovisi o gradnji čvora Brijesta. Tamo su sada miniranja i iskopi – tvrdi inženjer Perić.

    Nakon asfaltiranja, na mostu slijedi postavljanje ograde za zaštitu od vjetra, bojenje antikorozivnim premazom, ocrtavanje prometne signalizacije, postavljanje rasvjete. Sve bi to trebalo biti završeno u ovoj kalendarskoj godini, čime završava posao kineske tvrtke CRBC na pelješkome mostu.

    Stanislav Soldo/Dubrovački vjesnik

    Tonći Plazibat/Cropix

    Share. Facebook Twitter WhatsApp Telegram Email
    Najnovije vijesti

    Uoči Trojstva crkva u Rogotinu u novome ruhu

    Autor: PORTAL ROGOTIN14.06.2025

    Još malo!

    Autor: PORTAL ROGOTIN14.06.2025

    Predsjednik Milanović bit će pokrovitelj i ovogodišnjeg Maratona lađa na Neretvi

    Autor: PORTAL ROGOTIN14.06.2025

    Hod za život u Pločama – fotogalerija

    Autor: PORTAL ROGOTIN13.06.2025

    Napreduje sanacija Doma kulture u Baćini

    Autor: PORTAL ROGOTIN13.06.2025
    listopad 2021
    P U S Č P S N
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    « ruj   stu »
    ARHIVA
    R o g o t i n
    Copyright © 2015-2025 PORTAL ROGOTIN

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.