Gradska uprava grada Ploča: Mjesto gdje je svaki drugi zaposlenik šef

0

Gradski odbor HDZ-a Ploča poslao nam je priopćenje vezano uz Prijedlog Odluke o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Grada Ploča, što je jedna o točaka na današnjoj sjednici:

Predsjednik Gradskog vijeća Grada Ploča Aleksandar Ostojić je danas sazvao 14. sjednicu Gradskog vijeća Grada Ploča. Po dobrom starom običaju, dnevni red sjednice je par dana prije održavanja dobio nadopune u kojima se obično nađe sve ono što je nelagodno za Gradonačelnika ili je potrebno „progurati“ bez puno priče, odnosno, kako bi prošlo nezapaženo. Kako bi se održao takav kontinuitet rada gradskih službi, vijećnici su materijale za sjednicu primili tek u petak popodne. Tako se, među ostalim, na dnevnom redu sjednice našao i rebalans proračuna za 2022. godinu, budući je isti bio nerealan kad se prvotno donosio a takav će očigledno biti i predloženi proračun za 2023. godinu. Međutim, ono što je vrijedno pažnje od svih točaka na današnjoj sjednici jest, pogađate, ono što se proguralo kao „mala nadopuna“ jest Prijedlog Odluke o ustrojstvu i djelokrugu upravnih tijela Grada Ploča.

111

Ovakav prijedlog, sam po sebi, ne bi trebao biti sporan da donošenje ove Odluke ne uključuje povećanje broja rukovodećeg kadra unutar Gradske uprave i očigledno netransparentno određivanje koeficijenta za obračun plaće u odnosu na stručnu spremu. Naime, ukoliko ovakva Odluka prođe današnju sjednicu svaki drugi zaposlenik Gradske uprave će postati šef neovisno o stručnoj spremi. Tome u prilog govori da se čak se i Sindikalna povjerenica Grada Ploča referirala na ovakvu Odluku koja odražava nerazmjer između povećanja koeficijenata djelatnicima, planiranog velikog broja rukovodećih mjesta kao i neadekvatnog rangiranja stručnih sprema sukladno radnim mjestima unutar gradske uprave.

Sada bi se lijepo bilo podsjetiti na davnu 2016. godinu i jednu od glavnih poruka sadašnjeg Gradonačelnika koja je uključivala povećanje efikasnosti gradske uprave, smanjenje broja zaposlenih i kompletnu reorganizaciju javne uprave koja će biti na usluzi građanima. U konačnici napravljena je i „revizija“ poslovanja Grada i gradskih tvrtki kako bi se imala podloga za tu reorganizaciju. Međutim, sve što se pričalo da bi se dobila vlast je naglo zaboravljeno a nakon rezultata „revizije“ očito je nastupila, liječničkim rječnikom – amnezija. Danas vidimo da je ta neefikasna i mnogobrojna gradska uprava i dalje ostala na istom broju zaposlenih, a evo sada je izgledno da će dobiti i više šefovskih pozicija.

Prema informacijama koje smo dobili 19. rujna na upit gradskog vijećnika Ivana Žderića, Grad Ploče trenutno ima 27 zaposlenih na neodređeno i 4 na određeno radno vrijeme, što je ukupno 31 zaposlenik. Svrha cjelokupne gradske uprave, gradskih ustanova i poduzeća trebala bi biti razvijanje Grada i pružanja usluga stanovnicima koje opslužuje i zbog kojih su tu, a njih je po zadnjem popisu na području Grada 8.252. Kako bismo pomogli Gradonačelniku i predstavnicima unutar Gradskog vijeća da pogledaju realno na stanje gradske uprave prije samog glasovanja usporedili smo gradsku upravu Grada Ploča s upravom Grada Metkovića.

11111

Slika 1. Nova sistematizacija Grada Ploča

1111

Slika 2: Gradska uprava Grada Metkovića

Gradska uprava Metkovića ima 7 rukovodećih mjesta i, jednako kao Grad Ploče, 31 ukupno zaposlenih djelatnika. Međutim, kreirali su jedinstveni upravni odjel koji koordinira 3 Odsjeka, nemaju pomoćnike i zamjenike Pročelnika jednako kao ni voditelja ureda gradonačelnika. Grad Ploče novom sistematizacijom će imati 2 pročelnika, 2 zamjenika, 2 pomoćnika, 3 voditelja odsjeka, 1 voditelja pododsjeka i 1 voditelja ureda Gradonačelnika koji će raditi cijeli tjedan a ne samo vikendom kad je Gradonačelnik tu. Sve to nas dovodi do ukupnog broja od 13 šefova od ukupno 27 zaposlenih na neodređeno. U koliko ova Odluka prođe na Gradskom vijeću svaki drugi zaposlenik u Gradskoj upravi će biti šef jednom svome kolegi. Pitamo se koliko to ima smisla i da li je tu riječ o efikasnom sustavu, najbolje da svatko samostalno zaključi. Ono što je najbitnije je istaknuti kako gradska uprava Grada Metkovića s istim brojem zaposlenih i sličnim proračunom stoji na usluzi duplo većem broju stanovnika, točno 15.349 stanovnika, prema popisu iz 2021. godine. U konačnici, da se zaključiti da ovakav način rada i upravljanja nema dugoročnu održivost, koliko god se vladajući trudili to drugačije prezentirati.

Međutim, kako to obično biva prije svakog vijeća, ne sumnjamo da je interesna koalicija SDP-Most već dogovorila suradnju i izglasavanje ove Odluke jer kako drugačije nego „ruka ruku mije“. Možda se tijekom slijedeće godine opet izmjeni sistematizacija pa se tako kreira mjesto i za novog voditelja primjerice pododsjeka za poljoprivredu ili slično pa se pomogne koalicijskom partneru za „stručno“ kadroviranje. U svakom slučaju, nadamo se da će novi inovativni način organizacije Gradske uprave sa što većim brojem voditelja doprinijeti efikasnijem radu kao što je i bilo najavljivano prije više od 6 godina jer ipak „najbolje tek dolazi“ ali po dobrom starom običaju samo za odabrane”.

 

Share.

About Author

Comments are closed.